diumenge, 9 de febrer de 2014

Comunicat de Maestrat Viu de suport a l'AVL i de condemna a la violència antivalenciana

MAESTRAT VIU. Col·lectiu en defensa de la llengua i de la cultura rebutja i condemna de ple les accions violentes del GAV que perpetra de manera impune des de l'any 1977. La darrera de les accions són unes pintades que van aparéixer ahir dissabte 8 de febrer del 2014 per la nit a la porta de casa de Ramon Ferrer, president de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua. La violència del GAV i les amenaces del grup terrorista espanyolista, disfressats amb un antifaç valencianista, han sigut continuades al llarg de l'existència del grup, per exemple, l'any 2002 van fer apologia de l'atemptat que l'any 1977 amb dos bombes havia atacat al filòleg i lingüista valencià Manuel Sanchis Guarner, que va morir l'any 1981 d'un infart al cor, quan ja havia prescrit i no hi havia possibilitat de condemnar els culpables. Així que denunciem la impunitat del terrorisme espanyolista contra un càrrec institucional i el silenci còmplice del Govern Valencià, presidit per Alberto Fabra. Remetem el nostre suport al president de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer, perquè els objectius polítics s'aconsegueixen mitjançant les urnes i la democràcia, i la filologia es practica des de la ciència i la raó; ni la violència ni el terror són els mitjans per assolir absolutament res. En front, els col·lectius, la societat, serena, combativa i alegre perquè el nostre valencià, català de tots, continue treballant per ser més cada dia una llengua romànica prestigiada pels seus parlants i de projecció internacional.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada